28/8/14

LA NAVEGACIÓ: INTRODUCCIÓ A LA CARTA NÀUTICA


Durada: 2 h
Tipologia: Visita taller que combina visita al planetari i treball amb la carta nàutica
Nivell educatiu: Educació Secundària 
Capacitat: 30
Preu: 138€
Informació: reserves@mmb.cat
Reserves: 93 342 99 29

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT
La navegació d'altura necessita d'unes referències per conèixer la posició del vaixell i, a partir d'això, saber cap a on anar, és a dir, definir el rumb, per arribar a la destinació desitjada. El pas següent havia de ser, per tant, desenvolupar la capacitat de representar aquest espai, de reproduir-lo sobre el paper, la qual cosa permetia conèixer la posició, calcular la distància fins a la destinació, establir rumbs...

Aquestes activitats són les que es transmetran i treballaran en aquesta visita que combina una primera introducció al planetari amb el treball a l'aula.

OBJECTIUS
  • Conèixer eines per a la navegació alternatives al GPS/noves tecnologies.
  • Crear un espai per a l'aprenentatge vivencial.
  • Compartir una experiència immersiva amb els companys/es de classe.

CONTINGUTS
  • Reconeixement del lleguatge "cartogràfic del mar".
  • Saber situar-se en latitud i longitud.
  • Posar rumbs i demores.
  • Conèixer la manera de situar-se mitjançant la costa i el paisatge.

COMPETÈNCIES
  • Àmbit matemàtic. Emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes.
  • Àmbit matemàtic. Usar les relacions que hi ha entre les diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar.
  • Àmbit cientificotecnològic. Reconèixer i aplicar els processos implicats en l'elaboració i validació del coneixement científic.

RESUM DE L'ACTIVITAT
Aquesta activitat consta de dues parts:

La primera part es fa a l'interior del planetari, on es fa una ràpida introducció a l'astronomia i on es presenten els elements fonamentals utilitzats pels navegants per orientar-se al mar.

Tot seguit, a l'aula, es treballa sobre la representació d'aquest espai, la carta nàutica, fent una sèrie d'activitats que permeten conèixer com localitzar els elements de referència, com determinar posicions, marcar rumbs, etc.

OBSERVACIONS
Amb l'activitat teniu la possibilitat de fer una visita lliure a les exposicions de l'MMB.
Podeu demanar informació i assessorament a l'equip educatiu del museu per preparar la visita o treballar-la amb més profunditat al centre educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada